Een goede tekst is goud waard
Je hebt goud in handen. Maar wat is dat dan? En hoe kan Goudschrijver jou of jullie goud delven en omzetten in een sprankelende tekst? Lees mijn visie en aanpak. Wie de juiste woorden zaait, zal de vruchten oogsten.
In ieder mens zit goud. Al voelt of lijkt dat soms niet zo. Daar gelooft Goudschrijver in. Want ieder mens is uniek. Wat is het goud in jou? Wat vind je belangrijk in het leven? Waar leef je voor? Waar ben je sterk in? Wat zijn je talenten? Waarin wil je groeien?
In ieder bedrijf zit goud. Een bedrijf is niet zomaar van de grond gekomen. Daar is een visie aan vooraf gegaan. Voor een beter product, soms om de wereld een beetje mooier te maken. Welk verhaal zit erachter? Wat is de kracht van jouw bedrijf? Wat vind je belangrijk voor jouw personeel?
In iedere organisatie zit goud. In een organisatie kom je soms parels tegen. Medewerkers die zich meer dan 100% inzetten voor hun medemens. Managers die de mens achter de beoogde resultaten zien. Wat wil je bereiken? Welke waarden hanteer je? Wat gaat je aan het hart?
Het is een voorrecht om dat goud naar boven te halen. Om daar iets moois van te maken: een prachtig verhaal, een schitterende tekst, een goed geschreven artikel of een interessante reportage. Het is rijkdom om daarvan te delen en anderen daarin te laten delen.
Laten we de wereld veranderen, met één woord tegelijk. (Wilkin van de Kamp)
Sprankelend en creatief verwoordt Goudschrijver de identiteit van jouw bedrijf of organisatie.
Ze kent die optimale waarde toe door deze in een klinkende tekst of een mooi verhaal te presenteren.
Dat doet Goudschrijver met een passie voor taal. Taal is de kruiwagen van een tekst. Maar die boodschap bereikt niet zijn bestemming als de emotie ontbreekt. Goudschrijver vervlecht als woordkunstenaar taal en emotie, waardoor een tekst aan kracht en uitstraling wint.
Goud zoeken in een ander vraagt ook om persoonlijke betrokkenheid. Goudschrijver vraagt met empathie door en komt tot de kern. Zo ontstaat een tekst die past als een jas.
Een zin is levensvatbaar wanneer hij beantwoordt aan alle eisen der ademhaling. (Gustave Flaubert)
Goudschrijver heeft meer dan dertig jaar ervaring in het schrijven van diverse teksten, voor communicatiebureaus, uitgevers, bedrijven, organisaties en overheden.
Goudschrijvers teksten passen als een jas. Ze passen bij de geïnterviewde, het bedrijf of de organisatie. Deze teksten hebben impact. Ze zorgen voor beleving, herkenning, raken een snaar en zetten aan tot actie.
Goudschrijver kan iedere tekst schrijven. Van advertentie tot leaflet, van reportage tot diepte-interview, van (SEO) webtekst tot donateursbrief, van blog tot boekbespreking.
Met inlevingsvermogen voor iedere doelgroep, zoals senioren, jongeren, stedelingen en dorpelingen, christenen en moslims, reislustige avonturiers en thuisblijvers.
Goudschrijver heeft niet alleen een ijzersterk gevoel voor tekst, maar ook voor beeld. Door jarenlange ervaring in de tijdschriftjournalistiek en online communicatie weet Goudschrijver als geen ander hoe het goud van jouw bedrijf of organisatie optimaal gepresenteerd kan worden.
Het puntje van een gauwe pen, is ’t felste wapen dat ik ken. (Jacob Cats)
Monique Boom is Goudschrijver. Zij heeft een passie voor mensen en taal. Die passie zet ze graag in voor haar werk, maar ook in het dagelijks leven. Als moeder van twee volwassen kinderen, verbonden aan Hillsong Church Rotterdam en vrijwilliger in een plaatselijke zorginstelling.
Monique heeft sinds jaar en dag een diploma Journalistiek op zak en studeert Cultuurwetenschappen aan de Open Universiteit. De master is inmiddels binnen handbereik.
Wat kenmerkt haar? Monique houdt van netwerken en samenwerken, is energiek, stressbestendig en flexibel, beweegt zich accuraat en vakkundig in het communicatieve veld en werkt klantgericht. Ze wil het liefst dat iedereen tot zijn doel komt en lééft, met alle talenten die hem of haar gegeven zijn.